Zdrowe słodkości – słodycze bez cukru

0
44

O tym, że cukier uzależnia wiadomo nie od dziś. Dodatkowo powoduje on przybieranie zbędnych kilogramów, próchnicę zębów, a także powstawanie groźnych chorób, jak na przykład cukrzycy. Zdrowa dieta powinna ograniczać jego spożywanie. Jeśli zatem najdzie Cię ochota na słodycze, warto sięgać po te bez cukru.

Zdrowe słodkości bez cukru

Gwałtowny wzrost stężenia glukozy we krwi wywoływany jest przez cukry proste. Węglowodany złożone nie dają takiego efektu, ponieważ znacznie dłużej się trawią. Doskonale o tej zależności wiedzą wszystkie osoby, które chore są na cukrzycę. Choroby układu krążenia, nadpobudliwość, otyłość – wszystkie te dolegliwości powstają na skutek spożywania w nadmiarze cukru.

Na co zwracać uwagę, kupując słodycze? Przede wszystkim należy czytać etykiety, ponieważ w składzie produktu może znajdować się nie tylko szkodliwy cukier. Syrop glukozowy, syrop glukozowo-fruktozowy, sacharoza również nie są wskazane. Jeśli znajdują się w składzie produktu, lepiej go nie kupować.

Na szczęście coraz więcej firm zaczyna produkować zdrowe słodycze z dodatkiem naturalnych słodzików, jak na przykład daktyle. Batoniki czy desery z daktylami są bezpieczne dla zdrowia i naprawdę przepyszne. Obecnie dostępne są niemalże w każdym sklepie w wielu wariantach smakowych. Takie słodkości możesz jeść na zdrowie.

Stewia jest niewielką rośliną posiadającą słodkie liście. Jej największą zaletą jest to, że nie posiada ona żadnych kalorii i jest znacznie słodsza, niż niezdrowa sacharoza. Coraz więcej słodyczy i napojów jest słodzonych stewią i cieszą się one ogromną popularnością, zwłaszcza u miłośników zdrowego odżywiania. Ochota na coś słodkiego nachodzi każdego z nas, jednak to od Ciebie zależy, jakie słodycze wybierzesz.

Od jakiegoś czasu wiadomo również, że fruktoza wcale nie jest taka zdrowa, jak początkowo myślano. Regularne jej spożywanie przyczynia się nie tylko do powstawania miażdżycy, ale również groźnych dla zdrowia chorób układu krążenia. Dla diabetyków bezpieczne są słodycze, które zamiast cukru zawierają stewię, maltitol lub sorbitol. Słodycze spożywane w niewielkich ilościach od czasu do czasu nie powinny szkodzić, nawet jeśli zawierają w sobie cukier. Jeśli jednak jest tyle różnych innych opcji zdrowych deserów, dlaczego by nie dać im szansy?

Sam przygotuj swój zdrowy deser bez cukru

Słodycze ze sklepowej półki nie tylko zawierają bardzo duże ilości cukru. Znajdują się w nich również składniki niepożądane przez mądrego konsumenta. Alternatywą są domowe słodycze bez cukru, których skład jest doskonale znany. Do ich przygotowania nie trzeba mieć żadnych szczególnych zdolności kulinarnych. Przepisów na takie słodkie, zdrowe, domowe słodkości w internecie jest całe mnóstwo. Najczęściej wystarczy wymieszać ze sobą kilka prostych składników, które bez problemu kupisz w każdym sklepie. Czasami trzeba użyć miksera lub rozdrabniacza i gotowe. Zdrowe, bez cukru, polepszaczy i spulchniaczy, bez żadnych zbędnych dodatków i tak apetyczne domowe słodkości są na wyciągnięcie ręki.

Czym można zastąpić cukier w domowych wypiekach i deserach? Na pewno wielu się głowiło nad tą odpowiedzią. Jednak żyjemy w XXI wieku, dlatego zastąpienie cukru nie jest żadnym problemem. Do wypieków najlepszym naturalnym słodzikiem są banany. Im bardziej są one dojrzałe, tym są słodsze i tą słodycz można wykorzystać w przygotowywaniu domowych wypieków.

Tak popularne ostatnimi czasy kulki mocy zawsze w swoim składzie posiadają daktyle. Dlaczego? Ponieważ daktyle są bardzo słodkie i doskonale komponują się z płatkami owsianymi, orzechami, wiórkami kokosowymi, a nawet gotowaną kaszą jaglaną. Naturalnie, słodko, zdrowo – czy można chcieć czegoś więcej?

Domowymi fit słodyczami bez cukru możesz także częstować dzieci. Dobrze już od najmłodszych lat wyrabiać w maluchach nawyki zdrowego odżywiania. Ma to tym większe znaczenie, kiedy spojrzy się na statystyki. Coraz więcej dzieci cierpi już od najmłodszych lat na nadwagę, która z czasem przechodzi w otyłość. Cukier również powoduje u dzieci nadpobudliwość. Warto go ograniczać już od najmłodszych lat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here