Sposoby na szybkie spalanie tłuszczu

0
69

Na wadze łatwo jest przybrać, zrzucić zbędne kilogramy i utrzymać nienaganną sylwetkę jest znacznie trudniej. Istnieją jednak sprawdzone sposoby na to, by spalić zbędny tłuszcz. Jakie? Po pierwsze odpowiednio zbilansowana dieta, po drugie odpowiednie ćwiczenia fizyczne. Połączenie tych dwóch czynników pozwoli pozbyć się zbędnego balastu, zachować dobre samopoczucie i zdrowie.

Odpowiednia dieta

To, co jemy, ma ogromne znaczenie. Można bowiem jeść, ale wcale nie odżywiać swojego organizmu. Dieta oparta na wysoko przetworzonych produktach, bogata w węglowodany i tłuszcze nasycone nie jest odpowiednia. Codzienne menu powinno być urozmaicone, aby zaspokajać potrzeby organizmu na witaminy i minerały. W ten sposób unika się niedoborów, a dobrze odżywiony organizm funkcjonuje sprawniej.

Dobrze zbilansowana dieta powinna być oparta na świeżych warzywach i owocach, produktach zbożowych, chudym nabiale i mięsie. Dieta na spalanie tłuszczu powinna zawierać odpowiednią ilość białka. To właśnie białko przyspiesza metabolizm. Daje także uczucie sytości na dłużej, dzięki czemu nie występują napady głodu oraz ograniczone zostaje ryzyko podjadania pomiędzy posiłkami.

Białko jest niezbędne do budowy masy mięśniowej, dlatego dieta z odpowiednią jego zawartością wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo warto ograniczyć węglowodany proste, które można znaleźć w słodyczach i białym pieczywie. Są to tak zwane puste kalorie, które powodują przybieranie na wadze.

Dobre węglowodany można znaleźć w pełnoziarnistych produktach zbożowych, warzywach strączkowych, kaszach oraz naturalnym, brązowym ryżu. Dzięki wysokiej zawartości błonnika wspomagają one pracę jelit, przyspieszają metabolizm oraz dają uczucie sytości.

Codzienna dieta powinna być również bogata w zdrowe tłuszcze, które można znaleźć w awokado, olejach roślinnych, nasionach, orzechach oraz rybach. Chcąc spalić zbędny tłuszcz należy spożywać 5 zdrowych posiłków w regularnych odstępach czasu, co 3 godziny. Dzięki temu organizm na bieżąco spala kalorie i nie gromadzi zapasów tłuszczu na gorsze czasy.

Ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową

Odpowiednio przygotowany trening pozwala spalić zbędną tkankę tłuszczową. Najczęściej zalecane są ćwiczenia cardio, podczas wykonywania których organizm pobiera energię ze zgromadzonych zapasów tłuszczu. Do treningów cardio zalicza się bieganie, jazdę na rowerze, pływanie oraz skakanie na skakance. Dzięki tym ćwiczeniom można spalić tkankę tłuszczową, ale również wzmocnić organizm i zwiększyć jego wytrzymałość.

Doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń cardio są ćwiczenia siłowe. Dzięki nim zwiększa się masa mięśniowa kosztem spalania energii pochodzącej z zapasów tkanki tłuszczowej. Dla urozmaicenia codziennych treningów można również jeździć na rolkach, tańczyć czy kręcić hula hop. Aktywność fizyczna sprawia, że mięśnie zaczynają pracować intensywniej, a zgromadzona tkanka tłuszczowa jest spalana.

Skuteczny trening na spalanie tkanki tłuszczowej powinien powodować utrzymanie tętna na poziomie około 70% HRmax. Gwarantuje to największą redukcję tłuszczu. W sytuacji, kiedy puls jest niższy podczas ćwiczeń, trudno jest uzyskać jakikolwiek efekt odchudzający. Jeśli jest on wyższy, w mięśniach zaczynają zachodzić procesy beztlenowe. To z kolei skutkuje pobieraniem energii z cukrów, a nie z tłuszczu.

Regularne treningi są podstawą, jednak niekiedy trudno jest znaleźć czas każdego dnia. Codzienne ćwiczenia powinny trwać 30 minut, jednak można je wykonywać rzadziej, a dłużej. Dobre efekty odchudzające można uzyskać wykonując treningi co drugi dzień. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, by na przemian wykonywać ćwiczenia cardio i ćwiczenia siłowe. Trening cardio powinien trwać 60 minut, a trening siłowy 50 minut. Samemu ciężko jest opracować idealny plan treningu na spalanie tkanki tłuszczowej, dlatego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego. On nie tylko przygotuje odpowiedni zestaw ćwiczeń, ale również będzie dbał o dobre ich wykonywanie i motywację tak niezbędną w chwilach zwątpienia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here